Wednesday, October 22, 2008

Tahniah ! Anda Sudah Bergelar Graduan

Sekalung tahniah diucapkan kepada semua alumni UPM yang bergelar graduan pada dalam Konvokesyen yang bermula pada 18 okt dan berakhir pada sesi kedua hari ini. Terpancar kegembiraan di wajah setiap individu yang telah berjaya mencapai kejayaan bagi diri mereka setelah bertungkus lumus berusaha dengan gigih. Ucapan wakil alumni baru pada hari ini telah memaklumkan bahawa kejayaan pada hari ini bukan bermakna tamatlah segala usaha untuk menuntut ilmu. Ini sebenarnya permulaan kepada keikhlasan dan komitmen graduan untuk terus mengejar masa dan kesempatan yang ada supaya setiap hari bermula sahaja dari tarikh mereka bergraduan adalah bermulanya amalan kerana ilmu tanpa amal adalah ibarat pokok tanpa buah.
Terima kasih ayah! Jasamu tidak dapat dilupakan dan seorang anak pasti merindui kata semangat yang diberikan dan sokongan dalam pelbagai bentuk menjadikan saat ini menjadi lebih manis. Inilah hadiah kepada harapan dan impian yang ayah selama ini. Doakan kejayaan daku untuk meneruskan kelangsungan hidup di alam pekerjaan nanti, Insyaallah.
Ibu, doamu saban hari telah dimakbulkan Ilahi dan hari ini anakmu telah bergelar seorang graduan dan ku berdoa agar dijauhkan rasa kesombongan dan takabur serta ujub kerana semua ini adalah ujian dari yang Esa untuk melihat sejauhmana hambanya akan bersyukur. Akan ku doakan keselamatan dan kesejahteraan untuk mu ibu di hari yang mendatang. Terima kasih.
Engkau insan istimewa, begitu memahami dan kejayaan ini juga merupakan kejayaan yang sepatutnya engkau juga kecapi. Usah diingatkan karenah adikmu selama ini kerana nasibku ini dilahirkan kemudian dan tidak salah untuk ku bermanja denganmu. Nak tahu kenapa, saya kan adiiik.
Kak, aku sudah bersedia untuk bersamamu menjadi sebahagian daripada warga pendidikan dan aku bersyukur mempunyai seorang kakak yang happy go lucky dan sentiasa menjelmakan keriangan dalam hidupku. Tunjuklah dan nasihatilah diriku kerana kita sedang berada dijalan yang sama.

Dan buat abangku, teruskan usahamu dan selamat menempuh peperiksaan.

Akhir kata I love you all.

* Menulis dari sudut pandangan seorang graduan, harap2 gitulah... hehehe

1 comment:

Jubah hitam said...

Ini tahun- adikmu
tahun depan kamu bersama Mprin- Tahniah