Wednesday, October 29, 2008

Elaun Adun dinaikkan?

Seorang yb umno di kelantan meminta kerajaan negeri meluluskan tambahan elaun supaya setaraf dgn gred dg52 kerana rm3500 sebulan tidak cukup utk membantu rakyat. Apa komen pembaca? Azhan via nokia e65 guna wifi jiran.

3 comments:

ARIN said...

teringat zaman pemerintahan khalifah Umar satu masa dulu yang mana Khalifah Umar bersumpah dgn nama Allah tidak akan menyentuh atau memakan sebarang jenis daging semasa zaman pemerintahannya mengalami kemarau@kemelesetan..Sehinggalah semua rakyat terutamanya anak2 yatim dan fakir miskin tidur dlm keadaan kenyang..Dilaporkan bahawa muka dan badan khalifah Umar telah susut dan cengkung..Allahu Akbar..inilah pemimpin yg akan berada di bwh naungan Arasyh Allah di padang mahsyar kelak..Dimana kita sbg pemimpin.

ARIN said...

Pernah satu ketika dalam perjalanan menuju rumah anak2 yatim utk mghantar gandum, perut khalifah Umar berbunyi kerana lapar dan baginda belum menjamah apa2 makanan lg pada hari itu, maka berkatalah Umar kpd perutnya"Wahai perutku..engkau nak berbunyi ke,nak menangis ke, nak bertempik kesakitan ke, nak uluram(bahasa kelate)ke..mung punya pasal lah,aku tidak akan makan selagi gandum di tanganku tidak dihantar dan diberi makan kepada anak2 yatim..Subhanallah..

Jubah hitam said...

Semua barang naik dan tak akan turun, elaun pemimpin naik tetapi gaji marhaen tidak naik-naik. Seksa hidup lagu ni - tiket bas naik, teksi cekik darah, sewa rumah naik, semua benda naik kecuali satu je turun- teka la!!