Saturday, January 13, 2018

Program Rise and Shine

Saya diminta untuk ke Melaka untuk satu program yang dirancang semasa sedang cuti sakit. Saya anggap ini sebagai peluang yang baik kerana saya dapat melihat apa yang difikirkan dan disediakan oleh pihak muzium penjara untuk pelajar sekolah dan kumpulan big bikers yang membantu membawa pelajar india di daerah sepang.
Kedatangan mereka kali ini dihidangkan dengan persembahan oleh pelajar SHG dan kumpulan kebudayaan JPM.
Banyak yang dapat dipelajari dari lawatan ini. Yang pertama, bangsa saya jarang menubuhkan NGO dan membantu setakat yang saya tahu. Yang kedua, setiap pengurus akan ada kelebihan sendiri dengan sumber dan bahan yang ada. Yang ketiga, kebanyakan manusia akan lemah jiwa mereka jika bercakap tentang ibu dan bapa mereka.

No comments: