Monday, May 11, 2009

SELAMAT KEMBALI KE MALAYSIA

Setelah 5 hari berada di Jogjakarta dan Solo maka kini kami kembali semula ke tanah kelahiran iaitu bumi Malaysia yang ingin di satukan oleh PM yang baru. Syukur kerana selamat pergi dan kembali namun tidak sekali-kali dilupakan kenangan indah melihat perantauan, bak kata pepatah "jauh berjalan banyak pengalaman". Terlalu banyak perbedaan dan persamaan di antara kedua-dua negara dan yang paling ketara ialah rakyat Indonesia masing memanggil lagu kebangsaan kita sebagai 'terang bulan'.

Syukur juga aku pada mu Allah kerana mentakdirkan untuk aku berjalan di atas muka bumi mu melihat keesaan mu yang tidak tertolok banding.

Syukur juga aku pada mu kerana hari ini juga aku mendapat panggilan untuk menerima lantikan ke DG 44 untuk terus melangkah jauh dalam perkhidmatan. Insyallah dan aku memohon pertolongan mu untuk aku terus berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat.

Syukur ke hadrat Ilahi kerana aku masih mempunyai orang tua yang sihat dan masih boleh melihat seorang demi seorang anak-anak mereka membesar. Terima kasih ayah dan ma, teruskan lah kehidupan dengan saling menyayangi di samping beramal untuk kehidupan yang lebih baik di alam sana nanti.

Syukur juga kerana aku mendapat isteri yang sabar dan ikhlas dalam menjalankan tanggung jawab dan mohon diampun jika terdapat kesalahan dan kesilapan sepanjang ikatan yang telah terjalin sejak 9 tahun yang lalu.

Terima kasih kawan-kawan yang tidak pernah berpaling daripada memberikan sokongan sejak ogos 2008 sehingga kemuncaknya kita bersama-sama sehingga ke hari ini. Sebagai insan biasa, marilah kita saling harga menghargai perbezaan di antara kita kerana tiada siapa yang sempurna.

Syukran Jazilan

2 comments:

Jubah hitam said...

Kebiasaannya budaya masyarakat melayu mengadakan kenduri tahlil menandakan kesyukuran. Ambe menunggu jemputan untuk menjadi sheikh tahlil di Putramas

Vivian Woo said...

Tahniah Azhan!