Saturday, May 2, 2009

Kota Bharu Berpesta Cuti Umum

Seperti diduga ramai, pantang ada cuti umum yang bersambung dengan cuti hujung minggu pastinya menyebabkan kesesakan yang keterlaluan di Bandaraya Islam Kota Bharu. Bermula dari hari Jumaat dan hari ini kesesakan tidak mengira siapa anda kerana semua orang menuju ke Pusat Bandar. Apa istimewanya KB tidaklah diketahui tetapi berduyun-duyun bas yang masuk. Sebagai pemerhati, saya tidak merasakan sesuatu yang pelik jika bas ini penuh dengan peserta rombongan tetapi tidakkah ada sesuatu yang pelik apabila rombongan diadakan semasa pilihanraya umum.

Hari ini, perwakilan PAS telah memilih Yang Dipertua PAS Kawasan dengan tiga calon bertanding untuk merebut jawatan yang penting untuk kesinambungan perjuangan Parti mereka. Sebagai parti yang menguasai negeri, kita amat berharap mereka yang terpilih akan menjalankan amanah yang diberikan dan terus memberikan khidmat kepada rakyat. Rakyat sedang memerhati kerana dikatakan PAS sedang bergerak untuk menjadi parti peneraju kerajaan Malaysia.

Cerita pasal durian- di Kota Bharu harga durian adalah rm5 sekilo kerana musim buah durian masih diperingkat awal. Bagi penggemar durian kampung, sabarlah jika hendak makan durian kerana harganya mencekik darah. Jika dah kempunan, silakanlah.

Kenduri- Syukur kerana budaya kenduri kesyukuran semakin menular dan keikhlasan tuan rumah menjadikan majlis walimatul urus menjadi lebih berkat. Buatlah sekadarnya tanpa memikirkan kantung. Jadikan perkara yang baik ini menjadi budaya masyarakat Islam

1 comment:

Jubah hitam said...

Sekarang ini budaya berkaroeke semakin menular di majlis walimatulurus. Adakah ianya dibenarkan Islam?