Sunday, May 3, 2009

Dr Nik Mazian Kekal YDP PAS Pasir Puteh

Pertandingan merebut jawatan YDP PAS Kawasan Pasir Puteh telahpun selesai dengan para perwakilan mengekalkan jawatan kepada Dr Nik Mazian ADUN Gaal untuk 3 tahun lagi. Kedua-dua pencabar beliau iaitu Drs Saiful Bahari ADUN Selising dan Ustaz Muhammad Ahli Parlimen Pasir Puteh terpaksa berpuas hati bahawa kepimpinan kawasan masih tergalas amanah kepada penyandang. Begitu juga, Cikgu Din ADUN Limbungan menang jawatan Timbalan YDP dengan mengalahkan 3 pencabar lain. Alhamdulillah, segalanya telah selesai dan diharapkan agar ahli jemaah akan terus bekerja dengan meninggalkan pakaian puak-puak masing-masing demi kemenangan Islam melalui wadah perjuangan parti PAS.

Jangan ada pihak yang cuba menjadikan kemenangan atau kekalahan sebagai alasan untuk terus menerus menggunakannya sebagai alasan untuk merendahkan pihak yang lain kerana niat kerana Allah tidak akan diganggu gugat oleh pemikiran cetek yang bersifat sementara. Teruskanlah usaha menegur pimpinan supaya mereka juga sedar bahawa setiap yang bergolek akan mempunyai naik turunnya dan pasang surut ini harus menjadi sebab kepada hilangnya rasa ego dalam hati masing-masing.

Tiada kemenangan yang kekal dan tiada kekalahan yang abadi di dunia yang fana ini dan setiap kerja agama mengharapkan kepada balasan nikmat di syurga yang kekal abadi. Jika ada golongan yang ingin mengaut keuntungan sementara ini maka tunggulah kehancuran bukan sahaja kepada diri bahkan kepada wadah perjuangan.

Selamat Berjuang untuk Mendaulahkan Islam

No comments: