Monday, May 4, 2009

Kisah Uncle Bob's Cafe

Jika anda pernah melapangkan masa di simpang Jln TAR dan Jln Raja Laut, bersebelahan Hotel Tunes maka sudah tentu anda perbah melihat sebuah cafe yang berwarna warni dengan kerlipan lampu beserta DJ yang sedang melayan permintaan pengunjung untuk menyanyi.

Kehadiran dua penyanyi pada mlm tadi begitu menarik minat kerana sudah tentu suara mereka berdua agak sesuai untuk menjadi penyanyi, tetapi bukan itu maksud yang ingin dikongsi. Yang pertama, Samad, begitulah nama nya diperkenalkan oleh DJ. Apa yang begitu menarik dengan gerangan ini ialah bajunya yang tertera PAS untuk Semua. Wow! Samad telah membawa lambang PAS ke arena muzik tepi jalan. Hebat sungguh kerana dia sanggup, apa salahnya menyanyi sambil memperkenalkan parti yang disokongnya. Bukan ada minuman keras, hanya segelas kopi untuk pengunjung. Yang kedua, Usop namanya. Bagus suara dan macam layak untuk menjadi artis rakaman. Simple dengan seluar celoreng berbaju hitam. Sehabis menyanyikan tiga buah lagu, Usop beredar dan wow! Sekali lagi aku terpaku, di cermin kereta Usop terpampang wajah TGNA.

Jika Mat Sabu pernah berkata, macam mana anak anak muda akan sokong PAS dengan beranting-anting di pusat tetapi percayalah, tiada siapa yang boleh menjamin pemakai serban itu tidak menipu.

No comments: