Sunday, May 31, 2009

2018: Manusia vs Mesin

Malam tadi ramai peminat mengunjungi panggung untuk menonton Terminator Salvation di malam minggu. Teruja untuk melihat kembali kehebatan filem yang pernah dilakonkan oleh arnold maka barisan paling depan di dalam panggung TGV no 2 bersama setin air kacang soya dan sebekas pop-corn menjadi teman biarpun sudah dijangka ketidakselesaan mendongak bagi menonton.

Sayang seribu kali sayang, action-packed movie yang tidak sampai ke hati telah dihidangkan kepada penonton. Hentam sana hentam sini, selepas babak demi babak akhirnya tayangan tamat begitu saja dan tidak nampak kepuasan di wajah para penonton.

Malam minggu di Kuala Lumpur begitu meriah walaupun tidak dihiburkan oleh mat motor di dataran merdeka. Yang pasti semua pusat hiburan di jalan ampang seperti the zouk dsb penuh sesak walaupun jam menunjukkan pukul 1.30 pagi. Berapa ramai manusia mabuk di malam minggu dan amat malang jika ramai muslim yang turut sama meneguk air syaitan.

di jalan bukit bintang juga sesak dengan kereta dan pejalan kaki. tidak pasti apa yang dicari mereka. kerancakan malam minggu menghidupkan Kuala Lumpur sebagai bandaraya dan ibu kota Malaysia. deretan bas di tepi jalan hentian puduraya mengesahkan pentingnya KL kepada rakyat negara ini dan juga dikongsi dengan jutaan rakyat daripada negara lain untuk mencari rezeki.

jalan kuching lengang di malam minggu kerana mungkin tiada pusat hiburan untuk dikunjungi.

mapiau! mapiau! keputusan nombor ekor dijual di lampu-lampu isyarat masih dijalankan walaupun dunia digital telah menjadi sebahagian daripada kehidupan.

dataran merdeka; penuh dengan manusia tanpa kerja. rupanya rakyat malaysia masih mempunyai banyak masa percuma.

itulah kehidupan warga KL di malam minggu.

hari ini : Happy Birthday to Sidah and Selamat Hari Gawai kepada Beritin

1 comment:

Jubah hitam said...

Seronok menonton sambil mengunyah sekotak pop corn hinggakan sekarang apabila tengok pop corn kat pasar minggu sudah tidak berselera