Friday, March 27, 2009

PWTC dan PAU

Sempena PAU maka berduyun-duyun manusia tanpa mengira parti menyerbu gerai-gerai yang disediakan disepanjang 4 hari yang menjanjikan jutaan ringgit bertukar tangan. Ibarat pasar minggu, penjaja melaungkan 4 pasang rm50 bagi kain pasang dan perbagai telatah tawar menawar telah berlaku. Cakap lah apa saja, dari buah jambu madu , madu lebah, songket, jam, kraftangan semuanya menjadi tarikan pengunjung ke pesta suka suka PWTC.

Alhamdulillah keadaan agak terkawal dengan bantuan unit amal dbkl dan pdrm yang bersusah payah menjaga lalu lintas yang begitu sesak. Mereka begitu sabar dalam menjalankan tugas tidak seperti polis topi merah yang mengganas sahaja sejak akhir2 ini.

Deretan bas usah diceritakan kerana seronoknya mereka untuk mengambil bahagian sebagai perwakilan gerai jualan yang mana di sini politik wang boleh digunakan. kalau ada yang meletakkan harga rm 150 boleh ditawarkan menjadi rm 100 dan tentunya akan menang dalam jualan yang diadakan.

Bercakap pasal bas, parkingnya merata-rata bagaikan lembu lepas di padang tanpa peduli lagi samada lampu isyarat boleh dilihat atau tidak oleh pengguna lain. Uh Uh kesian pengguna di kawasan sekitar kerana mengahlang lalulintas sama macam masa perarakan ke istana negara tempoh hari.

Bercajap pasal baju, kain linen jadi pilihan ahli umno kerana banyak gerai yang sedia untuk membuat penawaran dgn harga berpatutan. Hebat gaya pemakaian orang-orang kaya ni, rm 250 bagi sehelai kemeja linen tanda kekuatan parti yang didokong. Wah Wah Wah bukan main lagi para penjual yer. Heran juga, penjual vcd kat sini tak jual ucapan -ucapan pemimpin supaya boleh di on kan di kampung2 nanti. Tak pa lah! Asalkan bahagia.

KJ ! RAsuah KJ! Rasuah KJ ! RAsuah jelas kedengaran dilaungkan oleh ahli umno semasa malam pengiraan undi ketua pemuda. Dalam PWTC juga KJ dikatakan perasuah apatah lagi di dua bukit dan satu batang.

Kisah terbaru, Shahrir Samad letak jawatan Rabu ini sbb orang UMNO dah tak suka lagi kat dia. Apa lagi, join la MP Shah Alam, pakat2 jaga melayu melalui PAS.

Apa-apa pun PAU PWTC patut dimasukkan dalam sejarah negara kerana banyak perkara yang patut diketahui oleh anak cucu masa depan bahawa hidup mereka adalah acuan daripada dasar dari PAU PWTC

No comments: