Thursday, March 26, 2009

Hala Tuju UMNO selepas era Pak Lah

Malam ini lengkaplah pemilihan kesemua jawatan yang ditandingkan dalam parti yang telah meneraju negara selama 52 tahun. Walaupun bukan semua yang menjadi penyokong namun adalah penting buat sementara ini untuk rakyat melihat siapa kah mereka yang telah dipilih kerana di tangan mereka ada satu amanah yang besar yang perlu dikendong dan mereka mestilah sanggup untuk meneruskan khidmat kepada rakyat demi keharmonian hidup sementara menunggu saat dipanggil kembali menghadap Ilahi.

Apa kata kita jika kita tukarkan sedikit perhatian daripada kegembiraan yang mereka semua sedang rasakan dengan kemenangan mereka di atas pentas PWTC dengan kelibat MT yang bergaya yang kebanyakan adalah para menteri dan timbalan. Sedang mereka enak dengan sorakan penyokong, dengan tidak disangka-sangka semua ahli parlimen yang tidak bertanding atau yang kalah beralih angin dan menyatakan sokongan untuk bergabung dengan pimpinan PR untuk menubuhkan sebuah unity government.

Maka, jadilah presiden yang baru sebagai presiden sebuah parti yang tidak memerintah. Apakah tindakan yang sepatutnya dilakukan
a. meletak jawatan kerana tidak sepadan dengan taraf
b. menjadi ketua kerajaan pasola
c. mencipta lagu baru melalui ciptaan Hattan

No comments: