Wednesday, September 24, 2008

Self Actualization


Mengapa tidak kumiliki jiwa dan kekuatan sebagaimana kalian yang sanggup terkapai-kapai di dalam perigi demi sebuah cita-cita yang luhur. Alangkah indahnya saat kejayaan telah tercapai sehingga hilang segala kepenatan. Baru aku sedar bahawa hidup adalah perjuangan, kegagalan hanya bersifat momentary yang akan hilang apabila fajar terbit di timur ibarat orang yang berbuka puasa yang puas meneguk walaupun segelas air sejuk.

Tahniah kepada kalian kerana seusai ini masih ingin berbakti kepada anak bangsa tanpa menghiraukan kepesatan alam teknologi, biarpun lautan kenderaan terpaksa diredah sedangkan pada masa yang sama insan lain sudah meletakkan noktah kehidupan walaupun akal masih belum berkurang, tenaga masih berupaya namun hati terlalu kecil untuk meneruskan bimbingan kerana aku telah berjaya.

Terima kasih, nasihatilah dan bukalah minda kami supaya mata yang ada bukan kumpuan yang gagal melihat peluang saujana mata memandang kerana perjalanan masih jauh. cambahkanlah bibit- bibit kepahlawanan supaya perjuangan ini dapat kekal di persada hidup dalam menuju kejayaan yang bukan sahaja untuk diri malah demi agama dan negara.

1 comment:

Jubah hitam said...

Nampaknya sel-sel otak kanan deme makin berkembang dgn gaya bahasa "ada sikit atas"