Sunday, September 14, 2008

Sehari di Kuala Lumpur

Diari Sabtu 13/9/08 di Bandaraya Kuala Lumpur. Alangkah panas nya Ramadhan ini. Orang ramai berpusu-pusu mencari persiapan hari raya.
Lihatlah suasana di Jalan Mesjid India selepas solat zohor . Jauhkan diri anda dari tempat ini dihujung minggu , semoga anda semua selamat dari dahaga dan lapar yg keterlaluan dek panasnya suhu

SOGO nama yg begitu gah suatu ketika dulu dah jadi tak ubah bagai pasar tani, ramainya orang menyebabkan aircon yg terpasang bagaikan alat pemanas ketuhar, ratusan orang beratur di kaunter , apa salahnya ditambah kaunter macam kat Giant atau Tesco, Kasihan melihat kanak2 yg kepanasan dan itulah meriahnya SOGO sale , beli jangan tak beli
Kalau dah sampai KL di bulan puasa, jalan Raja Alang mesti dijengah kerana inilah antara pasar ramadhan yg keluar tv dan surat khabar saban tahun, tak der sangat yg spesial, cuma namanya yg tersohor seantero , kalau teringin sangat nak cari kueh, blehlah beramai-ramai ke sini, sambil menunggu giliran ambil bubur lambuk masjid kg baru yg sebaris dengannya. Apa akan jadi jika GABEM(kalau tak silap) yg khabarnya nak bangunkan kg baru, so perubahan itu mungkin akan menghilangkan kemeriahannya , who knows?

Setelah begitu lenguh berjalan, tibalah masa untuk berbuka puasa, memilih nasi kandar sebagai juadah amat berbaloi, Pelita Nasi Kandar menjadi pilihan ( berdekatan Ampang Point). Ramainya orang sampaikan nasi beriani seperiuk dah tersambar. Alhamdulillah! Semua selamat, yang penting sehari di Kuala Lumpur menjadi satu lagi peristiwa kenangan, semua dicuba , dari monorel ke LRT STAR ke PUTRA sampai ke KLCC terus ke KL Sentral, wow! Inilah Kuala Lumpur yg menjadi nyanyian dan siulan Dlloyd dan Alleycat, apatah lagi Chow Kit Road tetap seperti dahulu ,cuma orangnya telah berubah, dari dikir barat telah bertukar kepada musik jaipong, itulah senario sehari di KUALA LUMPUR.
Sambil berbuka dapat juga menonton seketika Liv vs MU , apa keputusannya. Liv 2 MU 1


bye 1.06 am 14/9

1 comment:

Jubah hitam said...

Sudah boleh mengikuti rentak bloggers seantero Malaysia ni. Teruskan menyumbang pemikiran untuk menghidupkan sel2 otak yang tidak aktif. Syabas!!!!!!