Sunday, December 13, 2009

Tapioca Tropika Bersalut Kelapa


Pertandingan memasak kuih tradisional ini diadakan sebagai salah satu program di bawah rukun tetangga. Penyertaan lebih daripada 15 pasukan memeriahkan suasana pertandingan. Persiapan awal dilakukan oleh para peserta termasuk mencuba pelbagai resepi ubi kayu sebelum tiba hari pertandingan.

Syarat yang perlu diikuti oleh para peserta ialah 80% kuih yang disediakan hendaklah menggunakan ubi kayu sahaja. Begitu juga dengan hiasan meja perlu dibuat dan kuih hendaklah disediakan untuk hidangan 5 orang. Masa yang diberikan adalah selama 2 jam. Salah seorang peserta bergambar sebelum memulakan acara.


Dua kanak-kanak yang turut serta menjadi sebahagian daripada penonton acara masakan ini walaupun cuaca panas terik. 
 
 
Bro ni tah apa-apa. Belum cuba dah angkat tangan 'best'. Boleh menang tak kuih yang disediakan. Pastikan juri suka dengan ciptaan tuan.
 


Tapioca Tropicana begitulah lebih kurang namanya. Bahan-bahannya ialah ubi kayu, kurma dan kismis yang disediakan begitu enak sekali.


Apa-apa pun tahniah untuk anda berdua yang mendapat tempat ke4 walaupun pertama kali mencuba. Pulang dengan sebotol minyak masak cap buruh dan rm50 dikira berbalui berbanding pengalaman yang diperolehi.

4 comments:

Naser & Yati said...

tak sebarkan ..resipi dlm blog ni ke?

Yati Wahab said...

tahniah...boleh try resepi tu kalu post...

norhayatirahman said...

tahniah!. mana resepinya? kawe nak cuba

norhayatirahman said...

tahniah!. mana resepinya? kawe nak cuba