Wednesday, December 16, 2009

Operasi Kelawar 2


Nasib baik jadi cikgu, tidak perlulah berada gayat di atas sana. Namun, kepakaran mereka amat diperlukan dalam kehidupan. Tidak ada pekerjaan yang lebih hebat atau lebih hina kecuali yang tidak diredhai oleh Allah Maha Pencipta. Operasi kelawar 2 dilakukan untuk menutup kawasan perabung rumah. Rupanya tanpa disedari kami berkongsi tinggal juga dengan seekor ular yang menjalar di bahagian atap rumah.


Inilah sebahagian daripada tahi kelawar (guano) yang disimpan untuk kegunaan tanaman. Cara ini amat sesuai untuk menjadi hasil sampingan tanpa perlu bersusah payah.


Kerja-kerja sedang dijalankan walaupun cuaca yang sangat panas. Risau melihat mereka bermain di atap rumah tanpa sebarang tali keselamatan. 

4 comments:

Yati Wahab said...

kawe bimbanag betul kalu sebut pasal ular ni....rumah mak pun ada...risau dia dok sorang2...

ari tu buat operasi pun sikit2 tak dey..

jadi cikgu ni meh2 ahli politik la...kena pandai pegang jiwa...suruh gapo pun boleh...

Jubah hitam said...

Hebat sungguh, macamana sang ular dapat tinggal di atas bumbumg kediaman mewah pak war. Namun harus diingat, mungkinkah ular tersebut jelmaan jin? he.., he..,

norhayatirahman said...

rumah mak kawe selalu ular masuk.bukan sekor tp kekadang 3 ekor.lepas wat solat hajat Alhamdulillah dah tak der...pernah juga terfikir itu ular or jelmaan jin. Elok pakwar panggil orang surau wat solat hajat

Nana Tanjung said...

Ular tu sebenarnya nak makan "free" , maklumlah banyak anak kelawar yg tak kuat bergayut akan jadi makanan mudah baginya.