Thursday, November 27, 2008

Ronda-Ronda Hari 1

Perjalanan lancar dari Kelantan ke Kuala Lumpur di mana jalan agak lengang. Cuaca silih berganti di antara hujan dan panas dan Satria Neo bergerak lancar dengan kelajuan 100 km/h. Setelah mengisi minyak di Stesen Petronas (masih lagi RM 2.00/liter) Kuala Krai, perjalanan diteruskan sehingga ke simpang Sungai Koyan untuk menikmati masak tempoyak ikan patin. Terkejut juga melihat paras air di sungai Jelai yang telah melimpahi tebing dan kampung2 berdekatan sungai telahpun dinaiki air. Mungkin jalan K. Lipis -Gua Musang telah ditutup jika mengambil kira jalan lama. Membelok ke Gua Bama sejauh 500 meter tetapi tidak kesampaian kerana air telah memenuhi kawasan sekitar. Lebih kurang pukul 6.25 petang, Satria Neo telahpun berlabuh di Bukit Antarabangsa dan sepanjang 3 jam seterusnya adalah di KLCC. Tepat jam 12 tgh malam, kami berada di Putra Mas. Selamat Malam

4 comments:

Jubah hitam said...

Salah satu jasa United Malay National Organization ialah menurunkan harga minyak dari rm2.70 ke rm2.00 seliter menyebabkan satria neo bereh nak ke KL. Hidup Bik Mamma!

ARIN said...

jgn lupa juga jasa united malay national organization menaikkan harga minyak drp rm 1.92 sen/liter kpd rm 2.70 menyebabkan harga nasi belauk tempat kawan jd rm 2.00 sebungkus,nasi dagang x tau berape..duk rok nanang,sedap gamok wat naik hga brg ikut pandai.

ARIN said...

jgn lupa beramah mesra dgn en boola yg fasih "berbhasa inggeris" di Putra Mas..

ARIN said...

gane x update blog ni?x rok cetong lagu ni gamok...