Monday, November 3, 2008

Action... Cut. Babak Satu Selesai


Klik! Seorang jejaka yang sedang menunggu untuk temuduga pegawai pemasaran Syarikat Buku. Opps! Silap. Rupanya sedang menunggu untuk masuk ke dalam dewan peperiksaan. Huraiannya, dia sedang berdiri dengan membuka nota-nota. Interpretasi yang boleh dibuat ialah beliau baru mendapat soalan spot. Yang mana betul, kena tanyalah tuan sendiri.

Apa jeling-jeling dan pandang-pandang? OOO rupanya masih segar apa yang dihafal malam tadi, patut la nampak konfiden jer. Cuba tengok Majalah Pendidik, ada tak rupa you all.

Sah! Tak cukup preparation. Tak sompet nak letak beg. Untuk pengetahuan, inilah bakal scorer sebab selalu malam2 ada orang tolong tanya soalan. Kena jawablah selalu.

Wajah-wajah ceria kumpulan FGD1 dan FGD2 , lepas berbincang dan tengok soalan yang keluar amat bersepadanan. Terima kasih kepada semua yang sudi berkongsi idea dan pandangan, yang penting masa 2 jam penuh tanpa cacat cela, yang cacat nanti, apa keputusannya. Tak ada hal, apa yang anda lakukan akan mendapat balasan yang setimpal. Jangan fikir orang lain.

6 comments:

Jubah hitam said...

Peperiksaan itu pentaksiran shj bukannya penilaian, barulah relax beb!

Vivian Woo said...

tq sempat baca emik dan epic semalam dan ia memang keluar dalam peperiksaan. tq. harap boleh bincangkan lagi mengenai tajuk Prof Hussein.

ARIN said...

sedap teh en ajehe membuat tafsiran kpd rakan2 IPK,en ajehe sendiri guano gamok weh?

nazreenns said...

wah, bila tengok gelagat kawan-kawan tu memang mencuit hati. Terima k asih juga diucapkan kerana sudi untuk berkongsi ilmu dengan saya. Semoga apa yang diperolehi boleh membantu perkembangan diri dan minda.

Pakwar said...

finally, finaz is here to give a comment and I hope to read sth from your blog too later during holiday

happy said...

terima kasih kepada pak war di atas segala jasa baik dan tunjuk ajar. ko punya blog ni banyak membantu aku nak jawab peksa. cuma, utk subjek dato' aku tak sempat baca sebab tak bawa balik kg laptop. anyway, i'll be alert with the next next subjects. he!he!