Thursday, November 6, 2008

Exam as it is

Sejarah telah tercipta apabila pen Pilot G2(1.0) seperti yang dapat dilihat di dalam foto di atas telah kehabisan dakwat dengan hanya satu kertas peperiksaan sahaja. Marathon 3 jam penulisan membantu Syarikat Pilot untuk mengiklankan kehebatan pen mereka dengan tema "Pilot... menulis 3 jam marathon" bagi bersaing dengan kilometrico...menulis beribu-ribu perkataan. Apa yang berlaku sangat menakutkan. Hampir-hampir jari kelingking menjadi kaku dan cramp dalam marathon yang telah diadakan. My burning question is if we are to write non-stop using Pilot G2 (1.0), how many pages of full scap paper can be covered in 1 hour ?

Selepas 13 tahun, kini aku kembali semula ke Panggung Wayang dek "Budak Kelantan" dan dek kelenguhan 3 jam marathon. Tahniah kepada pengarah baru Wan Azli dan pelakun baru seperti Jaha, BBong dan rakan2 yang menjiwai watak dengan baik. Teringat zaman remaja dengan terup 400 , tilam bersepah di ruang tamu, mengorat gadis jalanan yang semua itu permainan remaja yang tinggal di rumah sewaan. Ralik jugalah kata orang menontonnya cuma sesetengah jalan cerita agak kurang difahami kerana terganggu kekoherenannya.

Rileks sekejap! Hari ini FGD (Fast Group Discussion) akan sekali lagi menggegarkan bilik mesyuarat atau library IPK. Ada kawan beritahu, kita bincang bising-bising , orang lain bincang macam berbisik aje. Itulah cikgu, kalau sebatu tak didengar tak puas hati macam nyanyi sambil dengar walkman, habis sekampung orang tahu mengalahkan ayam. jangan marah!!

No comments: