Thursday, August 1, 2019

HKL ... part 1

16 Ramadan yang lalu,

Pagi itu aku telah menghantar kereta Avanza ke Kedai Cermin untuk menukarkan cermin kereta yang telah retak. Setelah sampai di Salak Selatan , proses untuk menguruskan tuntutan insuran diselesaikan sebelum aku bergerak balik ke rumah.

Lebih kurang 3 minit daripada kedai tersebut, terdapat stesen LRT yang akan membawa aku untuk ke Kajang. Dari situ, aku telah menaiki LRT ke stesen pertukaran untuk menaiki MRT yang akan terus membawa aku ke Stesen MRT Bukit Dukung.

Setibanya di situ, aku telah menaiki GRAB car untuk ke Mines di mana terletaknya pejabat PTPTN untuk menguruskan wang yang diperolehi setelah dipilih untuk menerima Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC).

Petang itu, dalam pukul 5.30 aku dan keluarga telah menaiki grab untuk ke tempat aku menukarkan cermin kereta dan kami berhajat untuk terus mencari kedai makan untuk berbuka puasa.

Selepas mendapatkan kereta, kami terus ke kawasan Kampung Baru kerana di situ tentulah terdapat banyak kedai makan yang akan menyediakan juadah berbuka. Akhirnya kami telah menempah meja di Juara Tomyam yang telah lama tidak disinggahi.

Setelah azan maghrib berkumandang, kami semua menikmati hidangan yang aku kira tidaklah terlalu membuka selera namun sesuailah dengan harga yang dibayar. Syukur dengan nikmat yang dikurniakan.

Solat maghrib di mana? Kami sempat bergambar di kawasan kedai yang berlatar belakang KLCC sambil menuju ke kereta. Dengan menggunakan waze, kami dijangka akan tiba di rumah pada pukul 8.11 malam.

Aku memandu kereta dengan agak laju sambil mata melirik handphone dengan mengharapkan agar kami akan lebih cepat sampai supaya kami dapat menunaikan solat lebih awal.

Seperti dijangkakan, trafik lancar dan masa perjalanan semakin pendek.  

No comments: