Sunday, February 11, 2018

Tugas dan Tanggung Jawab

Tugas dan tanggung jawab:
Aku tidak sampai terlalu awal ke pejabat adalah kerana tanggung jawab untuk anak -anak mendapat pendidikan. Aku tidak keluar mengambil anak dari sekolah adalah kerana tanggung jawab aku terhadap tugas. Aku tidak bertugas sehingga lewat petang dan akan terus keluar sebaik habis waktu kerja adalah kerana tanggung jawab ku kepada badan untuk sihat. Aku akan ke surau pada waktu zohor dan asar pada waktu bertugas kerana tanggung jawab sebagai muslim lelaki. Aku tidak bekerja sampai lewat malam adalah kerana tanggung jawab kepada badan untuk pemulihan selepas penat bekerja di siang hari. Dan akhirnya, aku akan cuba tunaikan setiap tugas dan tanggung jawab. Ya Allah permudahkan.

Setiap tugas ada tanggung jawab dan setiap tanggung jawab ada pertanyaan untuknya nanti

No comments: