Saturday, March 24, 2018

Set pink naik LRT

Nak ke Shah Alam tapi dengan pengangkutan awam. Yang paling dekat ialah dengan MRT kerana stesennya hanya 1/2 km daripada rumah.

Bayaran RM 4 untuk seorang sehingga ke stesen muzium negara. Cadangannya nak naik ktm sambung ke shah alam. Bila dah turun kat muzium langsung mencari jalan keluar. Pening juga bila tiada teksi macam tempat berhenti yang biasa. Alahai lintas ke st regis, bunyi macam kat London pula ye.

Try la guna uber, perghh kesilapan semalam masa booked untuk my wife masih terhutang. Allah Maha Kaya, ada seorang jejaka hensem bantu kami dengan gunakan grab.

Saya bangga kerana masih ada insan yang membantu ketika aku dalam kesusahan. Syukurnya Ya Allah dan Terima Kasih ku ucapakan pada Mu.

Sekarang, kami dalam perjalanan dengan Grab yang dipandu oleh Shanti, pemandu wanita yang tenang dan mungkin atau pastinya tidak mengetahui apa yang sedang bermain di dalam dadaku.

Pengalaman ini aku pelajari dan fahami, ia bukan sesuatu yang sia-sia asal saja kita lapangkan dada untuk mengambil pengajaran.

No comments: