Monday, January 19, 2009

Bas untuk dilelong

Terdapat desus-desus yang mengatakan bas ekspress tidak akan dibenarkan bergerak pada waktu malam untuk mengelak daripada kemalangan di seluruh negara. Ini adalah kerana drebar bas mengantuk menyebabkan kemalangan tidak dapat dielakkan.

Jika kita berada di Hentian Puduraya, Hentian Putra dan Hentian Duta maka kita boleh lihat beratus buah bas yang akan berada di atas jalan raya, Nisbah bas dan jumlah kemalangan mengaitkan bas perlu diambil kira sebelum setiap arahan dikeluarkan. Bukan kita hendak menidakkan usaha yang difikirkan untuk kebaikan rakyat. Apa salahnya kita gunakan cara yang lain yang lebih sesuai dan praktikal seperti menambah bilangan anggota polis di sepanjang jalan sebagaimana di Kuala Terengganu semasa PRK yang lalu dan juga memastikan penguatkuasa JPJ ditempatlan sekerap mungkin di tepi jalan.

Berapa banyak peruntukan menara polis yang sentiasa kosong pada ketika ini juga perlukan siasatan. Jika anggota polis masih kurang, adakah wajar ditempatkan sejumlah ribuan anggota untuk sekecil Kuala Terengganu. Tepuk dada tanya iman...........

4 comments:

ARIN said...

amber rasa faktor jalan raya yg tidak kondusif perlu di ambil kira memandangkan setiap kenderaan yg berada di jalan raya diwajibkan membayar cukai jalan..mungkin pembinaan lebuh raya yg lebih selesa dan mesra pengguna adalah perlu memandangkan laluan K.Lumpur-Kota Bharu adalah salah satu laluan yg paling sibuk di negara kita..Atau mgkin faktor fahaman politik yg menjadi penghalang?Sama-sama kita fikirkan, DARI RAKYAT UTK RAKYAT..itulsh yg byk amber baca di Trg baru2 ini.

ARIN said...

kepada encik jubah hitam amber rasa anda terpaksa memandu sendiri TAH**** berulang alik KL-Trg kerana perkhidmatan ekspres dihentikan..atau menggunakan perkhidmtan KERETA API dr Trg ke KL.

Pakwar said...

kereta lipang akan dimulakan oleh wang farid

ARIN said...

wang parid dok rok nanang...aii sedap gamok khabor nak menang di K Trg..Lebong belake tu