Friday, November 24, 2017

Cari atau Cipta

Cuba gunakan peta bulatan dan letakkan kata kunci KERJA. Kerja apa yang patut kita fikirkan untuk tahun 2025 ketika Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia akan tamat. Dengan pencapaian holistik yang sangat membanggakan apabila setiap warganegara Malaysia memiliki kemahiran mengikut kecenderungan masing-masing.
Ramai yang menjadi mahir dan separuh mahir sejak remaja selepas mendapat ilmu teknologi dengan Industri berdekatan tempat tinggal melalui program PIMA.

Yang cenderung dengan kinestetiknya sedang mempersiapkan diri untuk sukan olimpik dan bola sepak piala dunia 2026.

Ada pemegang bacelor pendidikan bergerak ke rumah anak murid mereka melalui home schooling dan pada masa lain menikmati latihan muzik sebagai pembelajaran sepanjang hayat.

Ada yang cenderungnya akademik sedang menjalankan penyelidikan untuk memastikan kesihatan menyeluruh untuk rakyat Malaysia.

Setiap subjek di sekolah pula memberikan ilmu hidup berkonsepkan knowledgeable citizen sehinggakan mereka akan peka, tahu dan mahu memastikan setiap 24 jam adalah yang terbaik. Bermula dengan bangun pagi, mereka sangat berpengetahuan tentang pemakanan yang patut diambil dan boleh sesiapa.saja menjadi imam solat subuh.

Itu adalah asas dalam pembentukan warga negara. Stesen television sangat informatif sehinggakan pesakit jantung boleh berkongsi peranan setiap ubat yang dimakan secara jelas kerana ada siaran yang sangat bermanfaat dan di sekolah ada maklumat begitu di hujung jari.

Kerja kayu atau kerja logam adalah asas kepada warga negara berdikari. Ia akan menjadi kewajipan setiap individu supaya mereka boleh menyediakan ruang kehidupan sendiri untuk perkara asas di rumah.

Memasak adalah pengetahuan semua warganegara supaya makanan sihat dan sesuai dapat disediakan masing- masing.

Indahnya pendidkan holistik untuk negara peneraju ketamadunan akhir zaman


No comments: