Thursday, June 9, 2016

Sekadar ingin mengimbau kenangan

Alhamdulillah, hari ini ke Ambank untuk menandatangani perjanjian sewa beli. Semoga kenderaan ini akan membawa kami melalui lorong-lorong dan jalan menuju kejayaan dan diredhai. Memilih nombor plat kenderaan memang sukar bagi sesiapa yang memulakannya. Ketika membeli kenderaan pertama dulu, sebuah motorsikal, no plat bukan keutamaan kerana memang tersedia di tempatnya ( 2nd hand) . DQ 8148 adalah no plat pertama yang kumiliki, Selepas itu, kereta pertamaku, nombor plat tidak jadi sebab utama, cuma ingin mendapatkan abjad sahaja, maka KBE920 lah jadi nombornya. Ketika itu 3 digit nampak kemas.

Selepas itu, kembali ke kereta 2nd hand, PCV673 nampak kisah apa nombornya. Bila ingin membeli yang baharu, barulah gabungan tahun lahir dicipta maka DBC7076 dan DCB7076 menjadi trend kami. Motorsikal yang diterima daripada peraduan, kami hanya mengikut running number sahaja iaitu DBA 1564 . Kali ini, ketika melihat senarai nombor di seluruh negara , tiba-tiba terpandang AKK yang mengimbau kenderaan utama kami sejak kecil iaitu sebuah VW berdaftar AK7172 yang telah dijual beberapa tahun lepas, Ketika mula-mula bekerja, anak murid ku menyaniykan lagu khas iaitu , Malaysia kita sudah berjaya, pembangunan sekeliling, ada jentera ada kereta kura-kura, Cikgu Azhan yang punya."

Aku cuba mendapatkan AKK7172 semoga mengimbau kenangan tetapi rupanya telah didaftarkan oleh orang lain, Begitulah kisahnya

No comments: