Wednesday, March 31, 2010

FUJI newest 2.0

Sempena cuti keputeraan, kami memilih untuk bersiar-siar dengan tujuan ke Kota Bharu. Destinasi baru tentunya kedai-kedai basikal berkebetulan dengan kegemaran baru. Kedai Basikal di Tanjung Chat rupanya mempunyai koleksi basikal yang agak banyak dan harganya berpatutan. Jika sebelum ini, sebuah Raleigh dimiliki sebagai basikal pertama iaitu sebuah MTB namun tidak sampai setahun, hari ini aku menambah sebuah lagi basikal RB. Memilki MTB tanpa meredah bukit bukau gunung ganang samalah memilki sebuah kapal selam yang tidak boleh menyelam atau memiliki sebuah jet tanpa enjin. Jadi, memikirkan aku sudah 5 bulan menggunakan jalan raya sebagai medan kayuhan maka apa salahnya menambahkan koleksi dengan sebuah road bike kerana sesuai dengan penggunaannya.
Bajet ciput melayakkan model buatan taiwan sahaja buatku. Namun mungkin ianya sesuai dengan tahap muka baru yang dimiliki.


Semasa memilih basikal, ada pelbagai jenis yang mengiurkan. Sudah takdirnya Fuji newest 2.0 dengan 9 gears menjadi koleksi terkini sebelum menjadikan full carbon sebagai idaman seterusnya.

Beratnya lebih ringan daripada MTB aku sebelum ini, dengan fork depan carbon kiranya sudah mencukupi untuk meneruskan program kesihatan yang sedang aku jalani ini.
Inilah FUJI newest 2.0 berwarna putih yang menambah rencam kehidupan. Semoga aku menjadi lebih  sihat, lebih bertenaga untuk menjadi insan yang lebih baik di dunia dan akhirat.

5 comments:

Yati Wahab said...

kayuh laju laju sampai hujung tanjung

teruskan...

Nana Tanjung said...

Taiwan pun imported juga Bro

norhayatirahman said...

teruskan perjuangan...dah susut ke badan demo

ARIN said...

mengancam lah bro Fuji Newest..terliur amber hehe.

Jubah hitam said...

kalu kawe duduk dekat dengan demo sudah tentu kawe akan berbasikal juga dengan demo