Thursday, January 14, 2010

terima kasih Maslow dan Gardner serta member IPK

Ceramah saya pagi tadi rupanya tidak seperti yang dirancang. Cara mereka menyusun atur laptop dan mikrofon menyebabkan saya tidak sempat membuka powerpoint yang disediakan. Tambahan pula, ucapan aluan PK mereka menjadikan respon saya dan penyampaian saya berkisar kepada ucapan beliau. Maka, keluarlah 2 perkara iaitu perbezaan kecenderungan oleh Howard Gardner dan Hirarki keperluan Abraham Maslow. Terima kasih kepada kawan2 yang memberikan cadangan.

7 comments:

Mebius said...

Yes.. graduan M. Princ semestinya sanggup menyahut cabaran dan laksanakan cabaran dengan berkesan..tahniah ajehe..reaksi spontan tu juga adalah berkat ilmu pengetahuan yg telah dipelajari...

Nana Tanjung said...

Dalam mustika hadis, ada satu kisah yang menarik yang boleh dikongsi bersama, Kalau tak silap Hadis yg ke 13 atau 15. Berkenaan Saidina Umar yang tertarik dengan kisah-kisah teladan yg disampaikan oleh kaum Yahudi. Saidina Umar menceritakan kepada Rasulullah dan meminta izin untuk menyalinkannya bagi panduan umat Islam. Rasulullah mengatakan " Adakah engkau masih ragu-ragu dengan ajaran yg aku bawa?.Sesungguhnya jika Nabi Musa masih hidup, dia tentu akan mengikut ajaran yang aku bawa ini. Moral dari hadis ini ialah kita perlu utamakan sumber dari Al Quran dan Hadis dalam memberi pandangan dan nasihat, Bukannya mengambil sumber yang lain yg belum pasti kebenarannya.Cuba kaji maksud yang tersurat dan tersirat dalam surah Al Ass. Jelas jika kita faham maksudnya, kita tidak termasuk dalam golongan yang rugi, insyaAllah.

Yati Wahab said...

Seorang alim ulama' yang melanjutkan pengajiannya ke Amerika telah berkata "aku telah melihat ramai muslim di Amerika, namun bila pulang ke Iran aku melihat ramai islam"

Ini menjelaskan amalan yang baik seorang muslim dilakukan oleh orang barat seperti membaca, mengkaji, tekun, fokus, komitmen, menghargai orang lain dan menyayangi binatang. Namun nilai2 mulia itu mula terhakis dalam diri orang islam

dipetik dari ucapan Datuk Dr Sidek Baba semasa kongress antarabangsa SESI.

Anonymous said...

Doеs your website have a cοntact pagе?

I'm having a tough time locating it but, I'ԁ liκe
to ѕhoot you an emaіl. I've got some recommendations for your blog you might be interested in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it improve over time.

Stop by my web site - Crear facebook

Anonymous said...

When Ӏ initіally cοmmеntеd I
clicked thе "Notify me when new comments are added" checkboх and now еach time a comment
іs аddeԁ I gеt fοuг e-mailѕ wіth thе ѕаmе
сomment. Is thеre any way you can remοve mе
from that seгvice? Аρρreсiatе it!


Check out my wеbpagе; Crear Facebook Gratis

Anonymous said...

Ι knоw thіѕ web pаge givеs qualitу depenԁing content anԁ additіonal informatiοn,
is thегe anу othеr ωebsіte ωhich provides thesе kіndѕ
of informаtіon іn quality?


Also viѕit mу ρage; abrir cuenta facebook

Anonymous said...

Good ԁаy! Do you know if thеy maκe
аny plugins to protect agaіnst hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've ωorked hаrd on.
Аnу recommendations?

Stop by my site :: abrir Cuenta Facebook