Thursday, October 22, 2009

Kem Bestari Bahasa Arab

Panitia Bahasa Arab telah menganjurkan Kem Bestari Bahasa Arab untuk Kelas Aliran Agama (KAA) selama 2 hari bermula hari ini. Pelbagai aktiviti diadakan untuk melibatkan pelajar secara aktif. Teringat pada tahun 1983-85 ketika belajar bahasa arab di sekolah. Ada 3 patah perkataan yang paling diingati iaitu kirdun, akala, mauzon di mana jika diterjemahkan secara salah grammar bermaksud kera makan pisang. Bukannya bodoh tetapi minat yang kurang menjadikan pelajar berasa lemah untuk mendalaminya. Kini, minat telah ada tetapi terasa sukar untuk menguasai bahasa ini.
Lelaki melayu terakhir yang ada di mana-mana sekolah iaitu pelajar KAA. Ya Allah, berikan kemudahan untuk mendidik anak-anak lelaki kerana mereka terlalu jauh menyimpang.
Saf Muslimah yang menjadi teras kekuatan sekolah dewasa ini. Semua ini merisaukan ! Muslim banyak berlegar di kantin dan trend semua kerja untuk guru wanita akan meminggirkan anak jantan dari persada pendidikan. Tunggulah masa kehancuran kaum adam jika tiada usaha dilakukan.
Selawat yang disampaikan oleh bakal pemimpin masa depan

1 comment:

Nana Tanjung said...

Cuba tanya pengalaman Pok Nik, dia rajin juga buat kem macam ni.