Monday, February 15, 2010

Kisah Penang lagi............

Tak habis denga kisah DS Zahrain, timbul isu perarakan maulidurrasul. Bukan nak buka pekong melayu tetapi hakikatnya begitulah. Semasa di Sarawak dulu, sambutan perarakan maulidrrasul ni kira hebatlah. Persiapan sahaja seharisuntuk dengan sepanduik di sediakan di bawah masjid. Ramai orang melayu berkumpul dari pagi, zohorhingga ke waktu asar. Apabila muazzim mengazankan solat zohor, yang naik solat adalah imam dan bilal.  Yang lain sibuk menediakan sepanduk utuk membesarkan Rasul. Jika Kerajaan Penang tak adakah perarakan bukan hilanh keislaman tetapi menampakkan kebodohan kita sendiri. Kisah orang melayu diketawakan oleh orang lain kerana kita terlalu mengikut nafsu tanpa menggunakan sedikit akal yang diberikan Allah SWT.
Mlm tadi kecoh juga di Penang , SU Menteri ditahan bersama duir rm 2 juta di rumah. Semua ini memberikan rakyat berfikir bahawa apabila rosak rakyat sesebuah negara adalah setelah berpuluh tahun dikikis keutuhan dan jati dirinya. FIKIRKANLAH.....................................................

4 comments:

Jubah hitam said...

Fikir-fikir juga tapi time pilihanraya tetap kalah juga.

Naser & Yati said...

tu bukan psl parti bro..individu

Yati Wahab said...

semuanya kerana kuasa, kedudukan dan harta....bukan lagi demi kepentingan rakyat..

abgjan.com said...

rasanya tak payah nak fikir-fikir lagi. Semua orang dah tahu. semua orang dah nampak. cuma yang tak ada dalam masyarakat kita hanyalah keberanian untuk berubah.