Monday, December 15, 2008

Bulan Muhasabah


Tinggal 15 hari lagi sebelum berakhirnya tahun 2008 maka tibalah masa untuk bermuhasabah bagi pengurusan tertinggi KPM (seperti tertera) tentang sejauh mana keputusan demi keputusan yang mereka buat samada melalui cadangan, bengkel, resolusi dan apa sahaja yang berkaitan dengan pendidikan rakyat negara ini bermula dengan pra sekolah. Mereka ini semua adalah gabungan orang politik yang sedikit sebanyak ingin terus berkuasa, PTD yang mempunyai wawasan tersendiri dalam kerjaya dan juga guru yang memegang jawatan tertinggi sebagai Turus.
Apa harapan rakyat pada mereka ? Jangan korbankan jutaan murid sekolah dengan keputusan yang bersifat kepentingan peribadi melebihi kelebihan rakyat terbanyak. Libatkan ahli akademik dalam setiap keputusan yang dibuat kerana 2 otak lebih baik daripada 1.

3 comments:

Jubah hitam said...

Kalau 2 otak tapi "dok rok cetong" belaka, lagu mano?

Jubah hitam said...

Nampaknya anda sudah sebaris dengan team kepemimpinan. Syabas!

ARIN said...

kepada en jubah hitam,dok rok cetong adalah hok jenis 'tepuk bahu' pun termakan jasa terutama musim pilihan raya..kepada en ajehe ambo doakan anda akan berada sebaris dengan team kepimpinan KPM satu ari nanti.