Tuesday, November 19, 2019

Harapan kami di SHGTM

Dijemput ke KDN untuk memastikan progress Projek fizikal sedang berjalan. Banyak istilah yang aku baru dengar. Ada istilah VM Lab, BQ dan macam macam lagi. Adakah aku bodoh? Bukan begitu, aku belum didedahkan kepada perkara itu. 
Alhamdulillah diberi kesempatan kerana ada projek yang diterima permohonan oleh Ministry of Finance dan kini disambut oleh KDN. 
Sebanyak RM 30 juta untuk pendidikan remaja di SHGTM sesuatu yang sangat bermakna untuk kita lihat kemenjadian mereka. 48 kelas memerlukan 50 guru. Jadinya, ia amat menarik untuk dilihat dalam masa 5 tahun lagi. 2025 akan menjadi titik kejayaan PPPM 2013 - 2025 maka Jabatan Penjara juga akan terus berdiri sebaris dengan KPM dalam menangani isu pendidikan negara.

Walaupun bilangannya kecil tetapi bukan sebarangan orang yang boleh berada di dalam sistem ini kerana ada akta dan peraturan yang perlu dipatuhi.

Bila siapnya projek fizikal ini nanti , tentunya tansformasi dan reformasi Pendidikan Korektif akan menampakkan diri dengan lebih jelas nanti.

No comments: