Friday, March 2, 2018

Adakah sekali lagi

Pengalaman kerja sejak 1998 ingin dikongsikan pada hari ini. Skop perbincangan adalah tentang peluang yang tidak menjadi. Peluang apakah yang ingin dikongsikan. Peluang yang dilepaskan kerana tiada rezeki untuk ku. Mula-mula aku berkhidmat di satu lokasi kerja yang pada masa itu hampir siap bangunannya. Apabila dah siap, aku berpeluang untuk mempunyai bilik sendiri tetapi akhirnya aku berpindah.

Selepas itu, aku sekali lagi berada dalam situasi pembinaan bangunan baharu. Kali ini aku turut berpeluang memainkan peranan dalam konsep organisasi yang dalam pembinaan. Bermula dengan pecah tanah hingga lah doa selamat masuk pejabat aku ada di situ tetapi aku juga tidak sempat merasakan berada dan bekerja di bangunan baharu itu kerana berpindah ke tempat baharu.

Sekarang aku ada lagi peluang untuk merasakan bangunan baharu yang akan digunakan bermula seawal April atau Mei. Adakah aku akan merasakannya? Hanya Allah yang tahu

No comments: