Monday, December 7, 2020

Smash

Malam ini bersenam di gelanggang. Segi empat tepat bergaris , berjaring ini bukan sesuatu yang baru. Ia bermula dengan gelanggang depan rumah dibuat dengan kayu sebagai garisan akhirnya membawa kepada berada di dewan satu gelanggang di tengah bandar. 

Ayah pemain badminton untuk kelab yang kebanyakannga guru. Dia suka raket Carlton walaupun begitu pastinya dia ada raket kayu yang perlu dikunci untuk elak daripada bengkok. 

Bila jadual bermain pada waktu Malam, ada juga aku ikut kerana boleh la aku berpeluang untuk bermain pada set akhir ketika semua sudah penat. Kemudian, kami akan ke kedai untuk minum. Aku suka air laici buah dan ayah akan minum coke. 

Semasa di tahun enam, aku bersama beberapa rakan dipilih untuk mewakili sekolah ke pertandingan badminton di stadium Chung Hwa pada tahun 1982.

Aku mewakili acara bergu bersama Kamal, sahabat sekelas yang juga sentiasa menjadi pesaing ku baik dalam sukan dan juga akademik.
Acara dijalankan secara kalah mati , pada peringkat suku akhir kami ketinggalan 7-14. Kami akhirnya memang dan menjadi juara acara bergu lelaki bawah 12 tahun peringkat negeri
Pada tahun itu, Kami terpilih mewakili negeri dan kejohanan dilangsungkan di Kota Bharu.
Badminton akhirnya kutinggalkan kerana bakat ku tidak cukup kuat untuk ku kejar. 

Jadikan aku pemain badminton sosial sahaja.

No comments: